Lepszy efekt terapeutyczny 
dzięki poprawie relacji Lekarz – Pacjent

Wywiad ukazał się w Puls Medycyny 2015 nr 10 (303), s. 26

Od sposobu komunikowania się lekarza z pacjentem zależy sukces leczenia. O praktycznym znaczeniu tej umiejętności oraz możliwościach jej opanowania rozmawiamy z prof. dr. hab. n. med. Marcinem Wojnarem, kierownikiem Katedry i Kliniki Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, współtwórcą portalu www.trudnerelacje.pl.

Pacjentowi, który ma dobre relacje z lekarzem, a co za tym idzie pozytywnie ocenia jego działania, znacznie rzadziej przyjdzie do głowy, aby takiego lekarza oskarżyć czy występować przeciwko szpitalowi do sądu lub rzecznika praw pacjenta, jeśli leczenie nie przyniesie pozytywnych efektów lub potoczy się nie po myśli pacjenta.

Czytaj więcej...

Napisz komentarz (0 Komentarzy)

Wywiad z Wojciechem Eichelbergerem (część 3)

W ostatniej części wywiadu z Wojciechem Eichelbergerem, dotyczącego książki „Być lekarzem, być pacjentem”, mowa jest o tym jakimi pacjentami są dzieci i jak się wobec nich zachowywać oraz o potrzebie wsparcia psychologicznego udzielanego lekarzom w ich pracy zawodowej.

Zapraszamy do obejrzenia wideo

Napisz komentarz (0 Komentarzy)

Wywiad z Wojciechem Eichelbergerem (część 2)

W drugiej części wywiadu przeprowadzonego przez Dorotę Mintę z Wojciechem Eichelbergerem, poruszany jest temat presji w środowisku lekarskim, wyznaczania granic w kontaktach z pacjentami, oraz o braku czasu i przemęczenia, które mogą utrudniać nawiązywanie relacji pomiędzy pacjentem i lekarzem.

Zapraszamy do obejrzenia wideo

Napisz komentarz (0 Komentarzy)
DMC Firewall is a Joomla Security extension!