Certyfikat Edukacyjny
Dla szpitali:
Warunkiem uzyskania Certyfikatu dla placówki medycznej jest ukończenie Szkolenia elearningowe „Zasady komunikacji interpersonalnej z pacjentem”, przez 75% całego personelu mającego kontakt z pacjentem.
Certyfikat przyznawany jest na okres 1 roku.
Dla szpitali, przychodni POZ i AOS:
Warunkiem uzyskania Certyfikatu dla placówki medycznej jest ukończenie pakietu szkoleń elearningowych „Zasady komunikacji interpersonalnej z pacjentem” + „Teleporada”, przez 75% całego personelu mającego kontakt z pacjentem.
Certyfikat przyznawany jest na okres 1 roku.

WAŻNE!
W ciągu 3 miesięcy od daty podpisania zamówienia gwarantujemy bezpłatne przeszkolenie nowego personelu stanowiącego 10% liczby dla której szkolenie zostało zakupione .
Aby przedłużyć ważność certyfikatu wystarczy w ciągu następnego roku przeszkolić 75% NOWEGO PERSONELU.
Projekt skierowany do szpitali
Aby uzyskać certyfikat „Dobre relacje z pacjentem” placówka lecznicza musi spełnić następujące warunki:
- Ukończenie przez personel kursu e-learning „Zasady komunikacji interpersonalnej z pacjentem”.
- Udział kadry zarządzającej w szkoleniu „Rola kadry zarządzającej przy realizacji projektów poprawy jakości i bezpieczeństwa leczenia”.
- Udział personelu w warsztatach z symulacją postępowania w trudnych sytuacjach.
- Udział personelu medycznego placówki w analizowaniu wyników monitorowania opinii pacjentów na temat responsywności personelu medycznego na psychologiczne potrzeby pacjenta.
- Informowanie pacjentów przez placówkę leczniczą o przystąpieniu do projektu „Dobre relacje z pacjentem”.
Regulamin Certyfikatu
- Organizatorem programu certyfikacji jest firma Next Medica Sp. z o.o. Zasady Przyznania Certyfikatu zostały zatwierdzone przez Kapitułę Ekspertów Programu.
- Do programu może przystąpić każda placówka lecznicza (cała placówka lub jej wydzielony organizacyjnie oddział), której podstawowym zadaniem jest leczenie i opieka na pacjentami.
- Przystąpienie do programu jest dobrowolne i wiąże się ze spełnianiem przez placówkę medyczną następujących kryteriów:
- Minimum 75% lekarzy i pielęgniarek/rzy zatrudnionych w placówce leczniczej (bez względu na formę zatrudnienia) ukończyła z wynikiem pozytywnym kurs e-learning „Zasady komunikacji interpersonalnej z pacjentem”.
- Placówka lecznicza zapewnia cykliczne szkolenia warsztatowe personelu medycznego z symulacją postępowania w trudnych sytuacjach. Prowadzenie warsztatów jest udokumentowane i uwzględnia program warsztatów oraz listę uczestników.
- Personel medyczny placówki bierze udział w analizowaniu wyników monitorowania opinii pacjentów na temat responsywności personelu medycznego na psychologiczne potrzeby pacjenta.
- Placówka lecznicza w miejscach widocznych dla pacjentów informuje o przystąpieniu placówki do programu korzystając z dostarczonych przez Organizatora materiałów informacyjnych.
- Certyfikat przyznawany jest każdorazowo na okres 3 lat na pisemny wniosek placówki leczniczej.
- Certyfikat jest przyznawany przez Organizatora po uzyskaniu akceptacji przez minimum 3 członków Kapituły Ekspertów.
- Organizator i Kapituła Ekspertów może wycofać certyfikat, jeśli stwierdzi naruszenie przez jednostkę kryteriów wymienionych w pkt. 3.
Kapituła Certyfikatu
prof. dr hab. n. med.
Psychiatra
Przewodniczący Kapituły
prof. dr hab. n. med.
Kardiolog
prof. dr hab.
Psycholog kliniczny
dr n. med.
Chirurg
mgr
Psycholog, Psychoterapeuta
Placówki, które otrzymały Certyfikat „Dobre relacje z pacjentem”:
L.p.
|
Nazwa placówki
|
Miasto
|
Data ważności
|
1
|
Szpital św. Rocha w Ozimku
|
Ozimek
|
10.10.2020
|
2
|
Dolnośląskie Centrum Chorób Płuc we Wrocławiu
|
Wrocław
|
02.12.2020
|
3
|
Specjalistyczny Szpital Ortopedyczno-Rehabilitacyjnego "Górka" im. dr Szymona Starkiewicza w Busku-Zdroju
|
Busko-Zdrój
|
06.12.2020
|
4
|
Szpital Powiatowy im. Św. Maksymiliana w Oświęcimiu
|
Oświęcim
|
03.07.2021
|
5
|
Uniwersyteckie Centrum Zdrowia Kobiety i Noworodka w Warszawie
|
Warszawa
|
29.07.2021
|
6
|
Powiatowy Szpital im. Władysława Biegańskiego w Iławie
|
Iława
|
25.10.2021
|
7
|
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Kędzierzynie-Koźlu
|
Kędzierzyn Koźle
|
11.02.2022
|
8
|
Szpital Praski p.w. Przemienienia Pańskiego w Warszawie
|
Warszawa
|
19.12.2025
|
9
|
Kliniczne Centrum Ginekologii Położnictwa i Neonatologii w Opolu
|
Opole
|
25.09.2022
|
10
|
Szpital powiatowy w Chrzanowie
|
Chrzanów
|
21.06.2024
|
11
|
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Marii Skłodowskiej-Curie w Zgierzu
|
Zgierz
|
30.06.2023
|
Placówki, który otrzymały Certyfikat Edukacyjny „Zasady komunikacji interpersonalnej z pacjentem”:
L.p.
|
Nazwa placówki
|
Miasto
|
Data ważności
|
1
|
Pomorskie Centrum Reumatologiczne im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie
|
Sopot
|
02.12.2023
|
2
|
Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie
|
Warszawa
|
12.12.2023
|
3
|
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 4 w Lublinie
|
Lublin
|
08.03.2024
|