Certyfikat dla Dolnośląskiego Centrum Chorób Płuc we Wrocławiu

W dniu 7 grudnia 2017 roku odbyła się uroczystość wręczenia certyfikatu „Dobre Relacje z Pacjentem” dla Szpitala Dolnośląskie Centrum Chorób Płuc we Wrocławiu. Szpital z Wrocławia jako drugi w Polsce spełnił wymogi i otrzymał certyfikat. Wyniki monitorowania relacji pomiędzy personelem medycznym a pacjentami poprawiły się o 16% realizując cel, który zakładał poprawę relacji o 15%.

Czytaj więcej...

Certyfikat dla Szpitala św. Rocha w Ozimku

W dniu 27 października 2017 roku odbyła się uroczystość wręczenia certyfikatu „Dobre Relacje z Pacjentem” dla Szpitala św. Rocha w Ozimku. Szpital w Ozimku jako pierwszy szpital w Polsce spełnił wszystkie wymagania regulaminu i otrzymał nasz certyfikat. Uroczystość odbyła się w sali konferencyjnej szpitala i wzięli w niej udział przedstawiciele kadry zarządzającej i personelu medycznego, którzy z uznaniem wypowiedzieli się o projekcie i jego rezultatach. Wyniki monitorowania relacji pomiędzy personelem medycznym a pacjentami poprawiły się o 15% realizując cel, który zakładał poprawę relacji o 10%.

Czytaj więcej...

Lepszy efekt terapeutyczny dzięki poprawie relacji Lekarz – Pacjent

Wywiad ukazał się w Puls Medycyny 2015 nr 10 (303), s. 26

Od sposobu komunikowania się lekarza z pacjentem zależy sukces leczenia. O praktycznym znaczeniu tej umiejętności oraz możliwościach jej opanowania rozmawiamy z prof. dr. hab. n. med. Marcinem Wojnarem, kierownikiem Katedry i Kliniki Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, współtwórcą portalu www.dobrerelacjezpacjentem.pl.

Pacjentowi, który ma dobre relacje z lekarzem, a co za tym idzie pozytywnie ocenia jego działania, znacznie rzadziej przyjdzie do głowy, aby takiego lekarza oskarżyć czy występować przeciwko szpitalowi do sądu lub rzecznika praw pacjenta, jeśli leczenie nie przyniesie pozytywnych efektów lub potoczy się nie po myśli pacjenta.

Czytaj więcej...

Wywiad z Wojciechem Eichelbergerem (część 3)

W ostatniej części wywiadu z Wojciechem Eichelbergerem, dotyczącego książki „Być lekarzem, być pacjentem”, mowa jest o tym jakimi pacjentami są dzieci i jak się wobec nich zachowywać oraz o potrzebie wsparcia psychologicznego udzielanego lekarzom w ich pracy zawodowej.

Zapraszamy do obejrzenia wideo

Wywiad z Wojciechem Eichelbergerem (część 2)

W drugiej części wywiadu przeprowadzonego przez Dorotę Mintę z Wojciechem Eichelbergerem, poruszany jest temat presji w środowisku lekarskim, wyznaczania granic w kontaktach z pacjentami, oraz o braku czasu i przemęczenia, które mogą utrudniać nawiązywanie relacji pomiędzy pacjentem i lekarzem.

Zapraszamy do obejrzenia wideo

Wywiad z Wojciechem Eichelbergerem (część 1)

„Być lekarzem, być pacjentem” to pierwsza w Polsce książka o problemach w relacji Lekarz – Pacjent. W przeprowadzonym przez Dorotę Mintę (redaktor merytoryczną portalu Trudne relacje) wywiadzie z Wojciechem Eichelbergerem, opowiada on o tym co zmotywowało go do podjęcia tego tematu, o potrzebie poruszania tematu psychologii na studiach medycznych, a także o tym co może zyskać lekarz pogłębiąjac swoją wiedzę na temat budowania relacji z pacjentem.

Zapraszamy do obejrzenia wideo

DMC Firewall is a Joomla Security extension!